dinsdag 21 februari 2012

Aloë Vera

Bij een bekend winkelketen dat over het hele land tuinen schijnt te bewerken heb ik vorige week een flinke lading flessen Aloë Vera gekocht.
Deze vloeistof van het merk Aloë Pura heet Digestive Aid Juice..met stomach sooting action. Vertaald iets van spijsverteringshulp met maagverzachtende werking.

Al vaker heb ik gelezen of gehoord dat Aloë Vera zou kunnen helpen bij de zuurbrandproblemen van de maaghernia.. Ik heb ook wel eens van die limonade gekocht met stukjes Aloë Vera erin..een behoorlijk zoetig drankje dat uiteindelijk niet echt hielp.
Dit drankje dat in Wales gemaakt wordt lijkt mij echter wel iets te gaan helpen. Voor het eerst sinds Kerst ben ik zonder domperidon ( nog maar anderhalve dag) en ik ben niet meteen na enkele uren proberen zonder weer naar de medicijnenla gerend.

De inhoud van het sapje is als volgt omschreven:
100% Natuurlijk Aloë Vera Sap, kruidenformule (pepermuntolie, papaya, kamille, rode iep (slippery elm) 0,3%).
 Conserveringsmiddelen: Pottasiumsorbaat , Natriumbenzonaat, Citroenzuur, Ascorbinezuur.
2 x Daags 25 ml gebruiken.

Nu heb ik eerst 2 x daags het sap met wat water genomen, nu neem ik het 3 x daags een dop vol zo uit de fles ergens tussen de maaltijden.

Over die slippery elm nog even dit: ik weet dat het heel erg goed op je darmen werkt, zeker ook bij diarree, ik denk alleen dat 0,3% erg weinig is.

Voorlopig gaat het aardig, ik heb nog 7 flessen, ik hou jullie op de hoogte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten